artUNBOXING

(Filip Ignatowicz, 2014-2020, video performance – youtube’owe działanie artystyczne)

„artUNBOXING” to video performens stworzony specjalnie na platformę YouTube, inspirowany przez unboxing – internetowy gatunek wideo.
Treścią tego rodzaju filmów jest rozpakowywanie produktów, zazwyczaj znanych i drogich, a następnie recenzowanie ich wyglądu oraz działania.

Zamiast przedmiotów typowych dla unboxingu otwieram zakupione dzieła sztuki, przedmioty sygnowane przez artystów lub gadżety z wystaw. Dokonuję jednocześnie ich performatywnego przejęcia. Akt pierwszego otwarcia paczki, jej sprawdzenia, test zakupionego przedmiotu stanowi kwintesencję internetowego działania performatywnego. Działanie to jest częścią moich projektów polegających na badaniu granic między sztuką a produktem, konsumpcją a kulturą.

Koncepcja „artUNBOXING” powstała w 2014 roku, część odcinków wystawiona została, jako część mojej pracy doktorskiej na Wydziale Malarstwa ASP w Gdańsku w 2018 roku. Niedawno projekt został publicznie udostępniony na oficjalnym kanale YouTube, jako część indywidualnej wystawy w gdańskim Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia.

www.artunboxing.com


Zapraszamy do zapoznania się z katalogiem tegorocznych projektów z sekcji Best of Poland!

Więcej z Best of Poland

Dowiedz się więcej o polskiej kulturze cyfrowej. Zapoznaj się z twórcami i ich projektami.