Okładka warsztatu: Pamiętając o przyszłości | Time reimagined, workshop photo
zakończone
21 października - środa 14:00 - 16:30
Język
Angielski
Warsztat
Hopes

Pamiętając o przyszłości

Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Wymagana jest:
● rejestracja i zalogowanie się na stronie festiwalu
● po zalogowaniu, wypełnienie formularza google i przesłanie zgłoszenia za pomocą przycisku zgłoś się.

Zgłoszenia, przesyłane za pośrednictwem formularza google, będą przyjmowane do 10 października 2020. Na ich podstawie wybrani zostaną uczestnicy warsztatu.
Zakwalifikowani uczestnicy zostaną poinformowani o przyjęciu do udziału w warsztatach za pośrednictwem emaila do dnia 12 października 2020.

W ostatniej dekadzie galerie, biblioteki, archiwa i inne instytucje pamięci masowo digitalizowały swe zbiory. Ogromne repozytoria obrazów, trójwymiarowych skanów i klipów wideo oraz związane z nimi metadane dostępne są teraz online, dzięki czemu możemy nie tylko przechować naszą przeszłość, ale też zabezpieczyć przyszłość naszej pamięci zbiorowej i kulturowej. Digitalizacja kolekcji otwiera drogę nowym, twórczym formom wyrazu, interpretacji, a także rewizji dominujących dotąd narracji na temat przeszłości.

Za punkt wyjścia dla naszych warsztatów posłużył film Chrisa Markera „Filar” („La Jetee”) z 1962 r. Jest to złożona ze statycznych obrazów powieść filmowa o przeprowadzonej po III wojnie światowej eksperymentalnej podróży w czasie. Jej bohater — wysłannik z dystopijnej przyszłości — posługuje się wypalonym w pamięci obrazem, by dotrzeć do konkretnego punktu w przeszłości. Ma za zadanie wpłynąć na kierunek wydarzeń, które ukształtowały teraźniejszość. Opowieść ta zainspirowała Terry’ego Gilliama do nakręcenia „Dwunastu małp” (1995).

W trakcie warsztatów posłużymy się zbiorami fotograficznymi, aby sięgnąć do przeszłości i wysnuć alternatywną opowieść. Zbadamy możliwości zastosowania do kolekcji archiwalnych całej gamy technik narracyjnych, posługując się nowym, ogólnodostępnym narzędziem storytellingowym, opracowywanym przez Mnemoscene na zlecenie szkockiego Uniwersytetu St Andrews.

Warsztaty poprowadzą Sophie Dixon i Ed Silverton z Mnemoscene.io.

Mnemoscenę cechują śmiałość marzeń i innowacyjne doświadczenia, które angażują i inspirują. W ostatnich latach realizowała samodzielne i partnerskie projekty internetowe i immersyjne w dziedzinie dziedzictwa kulturowego, takie jak Nomad, Sutton House Stories oraz – przewidziane na jesień br. – doświadczenie rzeczywistości wirtualnej zatytułowane „Grace” dla Grace Darling Museum w Bamburgh w Anglii. Do jej klientów zaliczają się Uniwersytet St Andrews, Muzeum Nauki w Londynie, rezydencja Royal Pavilion w Brighton i związane z nią muzea, Biblioteka Brytyjska i amerykański Uniwersytet Duke’a.

Warunki uczestnictwa:
Zaproszenie kierujemy przede wszystkim do:
● pracowników sektora GLAM — zwłaszcza kuratorów i osób realizujących działania edukacyjne
● publicystów oraz innych osób piszących i tworzących opowieści związane z dziedzictwem kulturowym
● fotografów i fotoreporterów
● biografów, historyków

Warsztaty będą prowadzone po angielsku. Nie będą wymagały od uczestników zaawansowanej wiedzy technicznej. Uczestnictwo wymagać będzie dostępu do komputera z programem Zoom.

Maksymalna liczba uczestników: 15.
Czas trwania warsztatu: 2.5 godziny

Więcej wydarzeń z sekcji Hopes