Joseph Cutts
Jest twórcą instalacji wideo, współpracuje z organizacją S1 Artspace w Sheffield.
Jego dzieła cechuje liryczny rygoryzm w podejściu do ruchomego obrazu, a konstrukcja interpretacji opiera się na ustrukturyzowanej metodologii i nieliniowej narracji. W swej pracy łączy performens i rzeźbę. W ramach obchodów stulecia Bauhausu w 2019 roku odbyła się w Construction House w Sheffield wystawa jego najnowszych prac, którym towarzyszyły dzieła László Moholy-Nagya i Marianne Brandt.
Cutts jest również kuratorem obrazu ruchomego, performensu, sztuki cyfrowej i transmediów. Ostatnio zrealizował wystawy Prototype (2017), Art Sheffield: Zero Hours (2013) oraz festiwal Alternate Realities. Od 2014 r. prowadzi ogólnokrajową i międzynarodową działalność objazdową w festiwalu Sheffield Doc/Fest, gdzie odpowiada za tożsamość i etos programu. Opierają się one na celebrowaniu i odrzucaniu nowoczesnych technologii, a także na dążeniu do ich powiązania w dziełach sztuki współczenej z ponadczasowymi formami. Owocem prowadzonych w ostatniej dekadzie badań na tym polu jest pilotażowy program warsztatowy dla artystów i kuratorów pt. Welcoming New Art Forms (I was trendy once) w ramach Festiwalu Digital Cultures: Living Archives w Warszawie.
Obecnie pogłębia znajomość polskiej kultury, pełniąc rolę kuratora dźwiękowego programu wystawienniczego w ramach tegorocznej edycji Festiwalu Digital Cultures, jest doradcą artystycznym Instytutu Adama Mickiewicza oraz odpowiada za rozwój programu Art House, oferującego staże artystyczne online.